Forumindex AirTimes Forum
Tillbaka till hemsidan
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ang. bakgrundsfärgen i tablån.

 
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Förslag på förbättringar
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Tetra



Registreringsdatum: 30 november 2008
Inlägg: 24

InläggPostat: 2009-05-31 23:36    Rubrik: Ang. bakgrundsfärgen i tablån. Svara med citat

Hallojs.
Jag undrar ifall ni har möjlighet att göra så att man kan ändra mellan ljus och mörk bakgrundsfärg i prog.tablån i AirTimes.
Det finns väldigt många fina teman till telefonen som jag skulle vilja använda men inte kan eftersom man inte ser texten i tv-tablån (bokstäverna smälter in i bakgrundsfärgen).
Antar att AirTimes inte är så vanligt/känt så att dom som gör teman till lurarna har haft detta fantastiska program i åtanke (snyft).

M.v.h.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
muv
Site Admin


Registreringsdatum: 22 januari 2006
Inlägg: 68

InläggPostat: 2009-06-01 13:23    Rubrik: Svara med citat

AirTimes frågar telefonen om vilka färger den ska använda för för- respektive bakgrund för att passa ihop med aktuellt tema, och det är mycket riktigt inte alltid resultatet blir så lyckat.

Mer troligt än att kunna speca just bakgrundsfärg är nog att AirTimes själv tar kontrollen över sitt färgschema och erbjuder ett par olika alternativ som omfattar hela programmet. En sådan funktion finns på kartan, men lär inte dyka upp den närmaste tiden. Önskemålet är hur som helst noterat.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tetra



Registreringsdatum: 30 november 2008
Inlägg: 24

InläggPostat: 2009-06-01 13:58    Rubrik: Svara med citat

Ok, tack muv.
Fint att höra att ni iaf har det med i era planer, då kanske mina favoritteman kommer att fungera längre fram.

P.s. Jag har upptäckt att även "Anteckningar" i min Nokia 5800 XpressMusic dras med det här problemet.

M.v.h.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Tetra



Registreringsdatum: 30 november 2008
Inlägg: 24

InläggPostat: 2010-02-03 18:21    Rubrik: Svara med citat

Hej igen.
Det har ju gått ett tag sen detta va uppe, så jag passar på att fråga igen. Har du möjlighet att fixa problemet med bakgrundsfärgen,
är det fortfarande med på kartan, så att man kan ändra från mörk till ljus bakgrund och vice versa?
Jag har fått ihop en hel drös med favoritteman som jag gärna skulle använda bara det gick att läsa tv-tablån.

Jag har även sett andra nämna detta önskemål i andra forum. Vore ju bättre
om dom skrev om sina önskemål i detta (rätta) forumet i stället.

M.v.h.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
muv
Site Admin


Registreringsdatum: 22 januari 2006
Inlägg: 68

InläggPostat: 2010-02-05 00:31    Rubrik: Svara med citat

Önskemålet har kommit från flera håll, så det kanske vore idé att åtminstone implementera någon enklare variant av konfigurerbara färger. Typ möjlighet att välja vitt på svart eller svart på vitt. Inställningen skulle i så fall bara påverka tablåer, programdetaljer och kanalmenyn eftersom jag inte har någon kontroll över färgerna i resten av menyerna. Kort sagt kommer det inte bli särskilt snyggt eller enhetligt, men det skulle ju lösa det praktiska problemet med teman som inte vill samarbeta.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tetra



Registreringsdatum: 30 november 2008
Inlägg: 24

InläggPostat: 2010-02-06 05:21    Rubrik: Svara med citat

Personligen så bryr jag mig inte så mycket om hur "snyggt" det är. Funktion före skönhet. Wink
Så "vitt på svart eller svart på vitt" låter ju alldeles utmärkt. Bara det går att läsa programtablån oavsett tema så blir jag väldigt tacksam. Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
muv
Site Admin


Registreringsdatum: 22 januari 2006
Inlägg: 68

InläggPostat: 2010-02-09 01:00    Rubrik: Svara med citat

Nu åtgärdat i AirTimes 1.3.2. Önskat färgschema väljs under Inställningar | Tablåer | Utseende.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tetra



Registreringsdatum: 30 november 2008
Inlägg: 24

InläggPostat: 2010-02-11 16:58    Rubrik: Svara med citat

Smile Smile Smile Smile Smile
Underbart. Bugar och bockar.

Förmedlar vidare.

M.v.h.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Förslag på förbättringar Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

RSS-logga Prenumerera på nya inlägg

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005