Forumindex AirTimes Forum
Tillbaka till hemsidan

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Fler kanaler?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Förslag på förbättringar
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
rundqvist
Gäst

InläggPostat: 2006-02-05 21:21    Rubrik: Fler kanaler? Svara med citat

Finns det nån mjölighet att norska kanaler kommer finnas med i en framtida ( = nästa) version?
Till överst på sidan
muv
Site Admin

Registreringsdatum: 22 januari 2006

InläggPostat: 2006-02-05 22:19    Rubrik: Svara med citat

AirTimes laddar ner tablåerna från http://tv.swedb.se, och de kanaler som finns tillgängliga där blir automatiskt tillgängliga i AirTimes. Jag vet inte om de har några planer på att förhandla fram avtal med icke-svenska kanaler, men du kan prova att fråga i forumen på deras sajt.

Det är inte uteslutet att AirTimes kommer att kunna använda andra tablåkällor än tv.swedb.se i framtiden, men det är inget som det finns några konkreta planer på just nu.

Sammanfattningsvis är det inte särskilt troligt att det kommer finnas med några norska kanaler under den närmaste framtiden. Bra fråga förresten, jag ska lägga till den i FAQ:en också.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
rundqvist
Gäst

InläggPostat: 2006-02-10 12:16    Rubrik: Norska kanaler Svara med citat

Jag tankade ner xmltv och hämtade norska kanaler. Uppdaterade via fil på min w800i, funkar kanon =) Det enda jag saknar nu är kanalikonerna..

En featurerequest till dock: Komplettera "Favoriter" funktionalliteten med att kunna ange ord som kan finnas i programbeskrivningen också. Jag gillar naturprogram, men "natur" i titeln ger väldigt oprecisa resultat. Jag skulle vilja speca ex "tiger", "panter" eller liknande så man slipper dokumentärer om grodyngel..

Tack för ett mycket bra program!
Till överst på sidan
muv
Site Admin

Registreringsdatum: 22 januari 2006

InläggPostat: 2006-02-13 23:49    Rubrik: Re: Norska kanaler Svara med citat

rundqvist skrev:
Jag tankade ner xmltv och hämtade norska kanaler. Uppdaterade via fil på min w800i, funkar kanon =) Det enda jag saknar nu är kanalikonerna..

Kreativt Smile. Som du kanske sett kan man sätta ett icon-element för varje kanal i xmltv-filen, och det vore den naturliga vägen att få in ikonerna. Problemet är att AirTimes inte använder den url som sätts där eftersom ikonerna måste vara av en viss storlek och därför ligger på ett särskilt ställe. Det kan tänkas att jag gör ikonnedladdningen lite mer flexibel i framtiden för att underlätta användning av andra tablåkällor än tv.swedb.se.

rundqvist skrev:

En featurerequest till dock: Komplettera "Favoriter" funktionalliteten med att kunna ange ord som kan finnas i programbeskrivningen också. Jag gillar naturprogram, men "natur" i titeln ger väldigt oprecisa resultat. Jag skulle vilja speca ex "tiger", "panter" eller liknande så man slipper dokumentärer om grodyngel..

Det kanske kommer i framtiden, men är inte en så simpel förändring som man skulle kunna tro. Av prestandaskäl lagras nämligen programbeskrivningen separat från titlen. Det du önskar är inte jättehögt prioriterat just nu, men finns definitivt med på kartan.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Mannex
Gäst

InläggPostat: 2006-03-23 16:55    Rubrik: Re: Norska kanaler Svara med citat

rundqvist skrev:

Det kanske kommer i framtiden, men är inte en så simpel förändring som man skulle kunna tro. Av prestandaskäl lagras nämligen programbeskrivningen separat från titlen. Det du önskar är inte jättehögt prioriterat just nu, men finns definitivt med på kartan.[/quote]

Det där är en feature jag också hade uppskattat, anta till exempel att man gillar en viss musikstil, är intresserad av ett visst land, gillar en viss skådespelare mm mm och inte vill missa program/dokumentärer om denna, då krävs en sökning i programbeskrivningen för att fånga upp detta!
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Förslag på förbättringar Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

RSS-logga Prenumerera på nya inlägg