Forumindex AirTimes Forum
Tillbaka till hemsidan

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Nokia n97

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Support & buggrapporter
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Trident

Registreringsdatum: 26 juli 2007

InläggPostat: 2009-09-03 11:44    Rubrik: Nokia n97 Svara med citat

hej
1, ikonen i mobilen blir helkonstig,bara stora pixlar.
2,du borde försöka få detta progammet på nokia ovi-store.
3,det är jobbigt stoa pilar i displayen,ser bara några få program itaget, kan man inte ta bort pilarna.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
muv
Site Admin

Registreringsdatum: 22 januari 2006

InläggPostat: 2009-09-06 22:51    Rubrik: Svara med citat

Har du möjlighet att posta eller maila ett par bilder på problemen med ikonen och pilarna så ska jag ta en titt på det.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tetra

Registreringsdatum: 30 november 2008

InläggPostat: 2009-09-14 17:54    Rubrik: Re: Nokia n97 Svara med citat

Trident skrev:
det är jobbigt stoa pilar i displayen,ser bara några få program itaget, kan man inte ta bort pilarna.

Om jag fattar rätt om vilka "pilar" du menar så är det säkert samma som jag har i min Nokia 5800 XM.
Jag använder dom iof till att bläddra med eftersom det inte går att byta sida genom att svepa med fingret, men om du vill ta bort dom så funkar det säkert på liknade sätt som i min mobil.
Gå till "Inställningar / Progr.hanterare / Installerat / AirTimes / Val / Programinställningar / Skärmskrivbord" och bocka där i "Av".

P.s. Det där med att svepa med fingret höger/vänster för att byta sida, är det nåt som du/ni kan fixa, eller går inte det, skulle ju få plats med dubbelt så många program på en och samma sida när man tar bort "styrpadden"?

M.v.h. Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
muv
Site Admin

InläggPostat: 2009-09-15 09:57    Rubrik: Re: Nokia n97 Svara med citat

Tetra skrev:

P.s. Det där med att svepa med fingret höger/vänster för att byta sida, är det nåt som du/ni kan fixa, eller går inte det, skulle ju få plats med dubbelt så många program på en och samma sida när man tar bort "styrpadden"?

Det låter absolut som något som är värt att undersöka närmare. Ska se om jag inte kan få igång en N97-emulator att testa med. Spontant känns det som att det borde vara görbart att stödja svepgester, men det hänger på att java-miljön i telefonen har stöd för det.
Till överst på sidan
Tetra

InläggPostat: 2009-09-16 01:24    Rubrik: Svara med citat

Jag håller tummarna.

M.v.h. Smile
Till överst på sidan
muv
Site Admin

InläggPostat: 2009-09-17 21:12    Rubrik: Svara med citat

Det ska inte vara några problem att bli av med styrpadden. Behöver man den till något mer än att bläddra höger/vänster nu? Hur funkar scrollning i höjdled t.ex.? AirTimes skulle kunna se till att padden aldrig visas, men då gäller det att den inte behövs till något som det inte finns touch-stöd för (det går nämligen inte att slå på padden manuellt när programmet själv säger att den inte ska visas).
Till överst på sidan
Tetra

InläggPostat: 2009-09-18 23:35    Rubrik: Svara med citat

Personligen så tycker jag INTE att du ska ta bort styrpadden. På Nokia 5800 XM går det att stänga av styrpadden i inställningarna om man inte har nån användning av den, vilket jag har, så det borde ju funka även på N97:an, som det är nu så har man ju själv möjligheten att välja.

Eftersom det inte går att svepa med fingret vid sidbyte så måste jag använda styrpadden till att bläddra höger/vänster med, pilarna högst upp i hörnen som är till för att bläddra höger/vänster med är aaalldeles för små för att jag ska kunna använda dom.

Man kan även scrolla upp/ner med styrpadden, men det behöver jag inte eftersom jag bara lagt till så många program/rader som får plats på skärmen + styrpadden

M.v.h. Smile
Till överst på sidan
muv
Site Admin

InläggPostat: 2009-09-19 13:47    Rubrik: Svara med citat

Sorry, jag var otydlig. Jag menar alltså att det borde gå att bygga bort behovet av padden genom att se till att svepgesterna fungerar. Vad jag tänker mig är att stödja både bläddring vänster/höger och upp/ner med svepgester (det går också redan att scrolla i höjdled genom att klicka eller dra i scrollisten, men det kan tänkas att bredden är för liten för att man ska komma åt den med fingret).

Så frågan är, givet att allt ovanstående fungerar, finns det något behov av att ha styrpadden kvar? Hur fungerar det t.ex. att klicka på ett program för att se beskrivningen av det, gör man det utan att använda padden?
Till överst på sidan
Tetra

InläggPostat: 2009-09-20 00:43    Rubrik: Svara med citat

Nema problema. Ja det vore bra om man inte behövde styrpadden alls med tanke på att den tar en stor plats på skärmen. Med padden och liten teckenstorlek inställd så får jag plats med 9 rader program per sida, utan padden så får det plats 16 rader, lite skillnad. Så svepgester upp, ner, höger och vänster vore kanon.

Scrollisten fungerar bra, när man kommer åt den, hehe, väldigt smal scrollist, lätt att man råkar trycka på ett prog. istället så att detaljerna visas, så 1mm typ (får ju inte vara för bred så att inte prog.texten får plats heller) till på bredden kanske skulle göra susen om det går att ordna, svår avvägning angående bredden där, men som jag sa så fungerar den bra, följer fingerrörelsen (nageln) klockrent utan lagg (inga ryckiga rörelser).

Japp, om svepgesterna fungerar utan problem och kanske nååågot bredare scrollist så finns det inget behov av styrpadden längre som jag ser det.

Att trycka direkt på ett prog. för att se detaljer fungerar alldeles utmärkt, jag trodde först att man kunde trycka på mittenknappen (typ val/ok knapp) på styrpadden för att kunna se detaljer om programmen men den verkar inte fungera med AirTimes.

P.s. Om du behöver screenshots från luren så är det bara att hojta, och tack för att du bryr dig om oss användare. Very Happy

M.v.h. Smile
Till överst på sidan
Tetra

InläggPostat: 2009-10-11 15:28    Rubrik: Svara med citat

Ber om ursäkt för dubbelposten.
Jag kom på att scrollisten behövs väl inte om det blir så att man kan svepa upp/ned med fingret, i t.ex. "detaljer" om programmen.

M.v.h. Smile
Till överst på sidan
muv
Site Admin

InläggPostat: 2009-10-20 22:34    Rubrik: Svara med citat

Nu börjar det sent omsider närma sig släpp av AirTimes 1.3.1. Eftersom jag bara har en N97-emulator att testa mot skulle jag uppskatta om du Tetra kan testa hur det utökade pekskärmsstödet fungerar i praktiken. Jag skickar en nedladdningslänk till mailadressen du reggat här. Hojta om jag ska skicka den någon annanstans istället.
Till överst på sidan
Tetra

InläggPostat: 2009-10-21 05:07    Rubrik: Svara med citat

Ok, kanon muv. Jag har kollat denna sidan varje dag (haha) i spänd förväntan, så visst kan jag prova den på min lur (Nokia 5800 XM), inga problem alls.

Jag återkommer med rapport om hur det funkar.

M.v.h. Smile
Till överst på sidan
muv
Site Admin

InläggPostat: 2009-10-26 14:33    Rubrik: AirTimes 1.3.1 släppt Svara med citat

Efter benäget bistånd från tetra med testning är nu AirTimes 1.3.1 med utökat stöd för pekskärmar släppt. Ladda ner från http://at.manchild.net eller direkt inifrån AirTimes, via Inställningar | AirTimes | Programuppdat. | Sök nu.
Till överst på sidan
Trident

Registreringsdatum: 26 juli 2007

InläggPostat: 2009-11-02 18:28    Rubrik: nya airtimes Svara med citat

fungerar jätte bra till min N97, pilarna som fanns förut fungerade inte så bra, skönt att dom är borta nu.
ikonen ser bättre ut nu, än pixlarna som var förut.
du måste få nokia att lägga ut detta programet i ovi-store, på gratis sidan så klart Very Happy .
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
strykfritt

Registreringsdatum: 06 september 2017

InläggPostat: 2017-09-29 14:44    Rubrik: Svara med citat

Tyvärr, men jag skulle aldrig köpa den. Det är allt jag vill berätta för dig.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Support & buggrapporter Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

RSS-logga Prenumerera på nya inlägg