Forumindex AirTimes Forum
Tillbaka till hemsidan

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Symbian touch & Windows mobile

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Förslag på förbättringar
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Tetra

Registreringsdatum: 30 november 2008

InläggPostat: 2008-11-30 22:37    Rubrik: Symbian touch & Windows mobile Svara med citat

Hejsan!
Först och främst så vill jag tacka för ett MYCKET uppskattat program. Jag använder det dagligen.
Mobilen jag använder detta program i är en "Nokia n95 8gb" om det kan vara till nån nytta.

Fråga 1. Kommer ni att göra detta program även för Windows mobile telefoner?
Frågan har ställts tidigare men det var 2 år sedan så jag tycker att den är aktuell igen. Finns ju fler lurar med Win mobile på marknaden nu dessutom.
Dessutom så kanske jag ska byta till en sådan mobil och vill inte gärna vara utan detta fantastiska program.

Fråga 2. Kommer detta program att fungera till kommande "Nokia 5800 XpressMusic" som använder sig av "Symbian S60 5 Touch", alltså en pekskärmsmobil?

Med vänliga hälsningar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
muv
Site Admin

Registreringsdatum: 22 januari 2006

InläggPostat: 2008-12-01 09:49    Rubrik: Svara med citat

Hej,
kul att du gillar programmet. För att svara på dina frågor:

Windows Mobile - nej, det kommer ingen AirTimes-version speciellt för Windows Mobile. Så vitt jag vet ska det funka att köra i den javamiljö som brukar ingå i telefonerna (när jag kollade för ett par år sedan gick det dock inte att lägga till påminnelser i kalendern t.ex.), och mer än så lär det inte bli.

Symbian S60 5 Touch - borde funka. AirTimes har redan sedan tidigare hyggligt stöd för pekskärmar (Sony Ericsson P1 och M600 t.ex.), och förutsatt att javaprogram kan utnyttja Touch-funktionerna fullt ut bör det inte vara några problem. Kan dock tänkas att några justeringar krävs för att det ska fungera bra, ska undersöka det.

Om någon har mer uppdaterade erfarenheter av hur AirTimes funkar på Windows Mobile eller Symbian-lurar med pekskärm får ni gärna höra av er här.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tetra

InläggPostat: 2009-02-22 21:23    Rubrik: Svara med citat

Halloj!

Nu har jag provat AirTimes i en HTC Touch HD (Windows mobile) och det funkade fint, bara det att texten blev pytteliten eftersom den luren har så hög upplösning, så jag var tvungen att använda pennan till att klicka, men visst det funkade utan problem.
Sålde dock den luren, kom inte riktigt överens med Windows Mobile.

Nu har jag köpt en "Nokia 5800 XpressMusic" (touch/pekskärm), en helt underbar lur.
Det första jag gjorde var att installera just AirTimes, hehe.

Airtimes fungerar utan problem på Nokia 5800 XM men det har blivit ett annat utseende (jämfört med N95 8GB) .
Listan med program täcker bara övre halvan av skärmen, den undre halvan av skärmen har som en styrpad med en centerknapp och fyra pilknappar (vänster/höger/upp/ned) och under styrpaden är det 4st knappar (A/B/C/D).
Vänster/höger/upp/ned fungerar bra att bläddra med men centerknappen fungerar inte alls, och A/B/C/D fungerar inte heller.

Helst av allt önskar jag att listan med tvprogram fyllde hela skärmen (alltså ingen styrpad) uppifrån och ned, och att det sedan gick att svepa med fingret (höger/vänster) för att byta sida i tablån.

Ett annat problem jag har är att när jag uppdaterar tablåerna så frågar den hela tiden under tankningen av tablåerna, "tillåt att nätverket används av programmet airtimes och att data sänds och tas emot?" där jag då måste trycka "ja" varje gång. Sist jag tankade tablåerna fick jag trycka på "ja" ca.70 gånger.
Jag har inte detta problemet med min N95:a så det kanske handlar om intällningar i luren men jag har ingen aning om vad jag ska ändra på i inställningar, så om någon här vet så vore jag mycket tacksam för hjälp.

M.v.h.
Till överst på sidan
muv
Site Admin

Registreringsdatum: 22 januari 2006

InläggPostat: 2009-02-28 02:09    Rubrik: Svara med citat

Jag ska försöka titta på skärmproblemet. Har dock lite dåligt med tid just nu, så kan inte säga när det kommer att hända.

Vad gäller säkerhetspromptarna har jag för mig att det går att ändra säkerhetsinställningarna per program, men jag är inte säker på exakt hur det går till. Jag skulle börja med att markera AirTimes i listan över tillgängliga program och se vilka menyval som finns tillgängliga.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Tetra

InläggPostat: 2009-03-08 01:49    Rubrik: Svara med citat

Hejsan!
Jag upptäckte till min glada förvåning att det går att avaktivera den där styrpadden via inställningar i mobilen, så att man kan fylla hela skärmen uppifrån och ned med tvprogram. Men jag kommer nog att köra med den aktiv för att bläddra med eftersom pilarna upptill i kanterna för att bläddra höger/vänster är så små så att dom är svåra att trycka på. Så om det är enklare att göra dom lite större/tryckvänligare istället för att göra så att man kan svepa med fingret för att bläddra så fungerar ju det med.
Återigen, tack för ett väldigt uppskattat program.

M.v.h.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Förslag på förbättringar Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet

RSS-logga Prenumerera på nya inlägg